Top 10 najboljih sponzorskih ugovora u fudbalu

Alberto Lingria/Romelu Lukaku/REUTERS via Guliver image
Fudbal je industrija vrijedna više milijardi dolara vođena sponzorstvima i podrškom. Ovi sporazumi ne samo da obezbijeđuju finansijsku stabilnost klubovima i sportistima, već i pomažu kompanijama da povećaju svoju vidljivost i dođu do veće publike. U ovom postu ćemo pogledati deset najboljih fudbalskih sponzorskih ugovora.
Sporazum između Gasproma i UEFA Lige šampiona prvobitno je formiran 2012. godine, a Gasprom je dugo bio sponzor takmičenja. Jedan od najistaknutijih i najskupljih sponzorskih ugovora u međunarodnom fudbalu uključuje Gasprom, koji navodno plaća oko 100 miliona eura godišnje da bi bio elitni partner Lige šampiona.
Kao glavni sponzor, Gazpromov logo se široko prikazuje na terenu i van njega tokom svake utakmice Lige šampiona. Ovo uključuje brendiranje na svoj zvaničnoj odijeći Lige šampiona i oglašavanje na stadionima i na mreži. Štaviše, Gasprom ima priliku da učestvuje u raznim marketinškim i promotivnim inicijativama u vezi sa događajima Lige šampiona.
Sponzorstvo je poboljšalo Gaspromovu globalnu prepoznatljivost brenda i učvrstilo njegovu poziciju značajnog igrača u energetskom sektoru. Liga šampiona je imala velike koristi od sponzorstva jer je pomogla u finansiranju događaja i očuvanju statusa najprestižnijeg klupskog takmičenja u fudbalu.
U 2014, Chevrolet je pristao na sedmogodišnji ugovor o sponzorstvu sa Mančester junajtedom vrijedan 559 miliona dolara. Chevrolet je sponzorisao Mančester junajted od 2014. do 2021. Ugovor o sponzorstvu dresa bio je jedan od najbogatijih u istoriji fudbala, navodno sa 64 miliona funti svake sezone.
Chevrolet je sponzorisao dresove Mančester junajteda, sa svojim amblemom na prednjoj strani. Chevrolet je sponzorisao navijačke događaje, nastupe igrača i kampanje na društvenim mrežama sa klubom pored sponzorisanja majica. Mančester junajted je mnogo investirao u nove igrače, objekte i tehnologiju zahvaljujući sponzorskom aranžmanu. Neki navijači i kritičari doveli su u pitanje da li ugovor o sponzorstvu odgovara vjerovanjima i tradiciji kluba.
Mančester junajted je objavio novi ugovor o sponzorstvu dresova sa TeamViever-om 2021. godine, čime je okončano njihovo Chevrolet sponzorstvo. Petogodišnji sponzorski ugovor za majice navodno je vrijedan više od 235 miliona funti, što ga čini jednim od najvećih u fudbalu.
FC Barselona i Katar Airlines
Godine 2013. Katar ervejz je postao sponzor dresa FK Barselone, plaćajući timu oko 45 miliona dolara godišnje. Katar Airlines je sponzorisao Barselonu od 2013. do 2017. Mnogi navijači i kritičari doveli su u pitanje kompatibilnost ugovora sa istorijom i principima kluba.
Katar Airlines je sponzorisao dresove FK Barselone, sa svojim amblemom na prednjoj strani. Katar ervejz je promovisao klub kroz navijačke događaje, nastupe igrača i kampanje na društvenim mrežama pored sponzorisanja dresova.
FK Barselona je mnogo investirala u nove igrače, objekte i tehnologiju zahvaljujući sponzorskom ugovoru. Nekoliko pristalica i kritičara postavilo je pitanje da li klub sa tako snažnom tradicijom i identitetom treba da bude sponzorisan od strane firme iz zemlje sa lošim stanjem ljudskih prava.
FK Barselona je sklopila sponzorski ugovor sa Rakutenom 2017. godine, čime je prekinuta njihova veza sa Katar Airlines-om. Jedan od najvećih sponzorskih ugovora u fudbalu za dresove, a novi ugovor navodno vredi 55 miliona eura po sezoni.
Čelsi i Jokohama
Iokohama Rubber Corporation je sponzorisala FK Čelsi od 2015. do 2020. Ugovor o sponzorstvu dresa bio je jedan od najunosnijih u istoriji fudbala, navodno sa 40 miliona funti svake sezone. Iokohama Rubber Corporation je sponzorisala Čelsijeve dresove. Jokohama je učestvovala u navijačkim događajima, nastupima igrača i kampanjama na društvenim mrežama sa klubom pored sponzorisanja majica.
Čelsijev sponzorski ugovor je obezbjedio nove igrače, objekte i finansiranje tehnologije. Iokohama Rubber Compani je iskoristila odnos da poveća svijest o brendu i globalno poslovanje. Blues je potpisao ugovor o sponzorstvu majica sa Three UK 2020. godine, okončavajući njihovu povezanost sa Iokohama Rubber Corporation. Novi sponzorski ugovor za majice je među najbogatijim u istoriji fudbala, navodno košta više od 50 miliona funti po sezoni.
Liverpul i Standard Chartered
Standard Chartered je Liverpulov sponzor dresova od 2010. godine, plaćajući timu oko 36 miliona dolara svake godine. Liverpul i Standard Chartered imaju sponzorski aranžman od 2010. godine, jedan od najdužih i najbitnijih u engleskom sportu. Produženje za 2018. će trajati do 2023. godine.
Sponzori Liverpulovih majica su Standard Chartered, sa logom banke istaknutim na prednjoj strani. Ugovor Standard Chartered-a sa Liverpulom uključuje projekte društvene i društvene odgovornosti i jedinstvena iskustva navijača.
Standard Chartered je stekao prepoznatljivost brenda, dok je Liverpul mogao da stekne vrhunske igrače i da se takmiči u Premijer ligi i Evropi. Banka je promovisala Liverpul kao turističku destinaciju kroz sponzorstvo. Standard Chartered i Liverpool su pokazali kako sponzorstva dresova mogu biti od koristi stranama i povećati uspjeh na terenu i van njega.
Mančester siti i Etihad erlajns
Etihad ervejz je sponzor dresa Mančester sitija od 2009. godine, plaćajući timu oko 80 miliona dolara svake godine. I jedna i druga strana su imale koristi od partnerstva, pri čemu je Etihad ervejz povećao prepoznatljivost brenda, a Mančester siti je osvojio više trofeja.
Od 2009. Mančester Siti sponzoriše Etihad erlajns, jednu od najvećih poslova engleskog fudbala. 2015. je produžio ugovor do 2021. i ponovo ga produžio 2021. Etihad erlajns je sponzor dresova Mančester sitija, sa logom istaknutim na dresovima tima. Avio-kompanija je zvanični avio-partner Mančester sitija, koji obezbjeđuje putovanja za tim i navijače i nudi jedinstvena iskustva navijača.
Sponzorski ugovor za dres Mančester sitija, od preko 400 miliona funti, jedan je od najvrijednijih na svijetu. Partnerstvo finansira tim, objekte i globalni komercijalni domet Mančester sitija.
Etihad ervejz je stekao prepoznatljivost brenda, a Mančester siti je bio u mogućnosti da stekne vrhunske igrače i takmiči se u Premijer ligi i Evropi. Promocija Mančestera kao turističke destinacije od strane avio-kompanije takođe je podigla profil grada.
AC Milan i Fli Emirates
Sponzorski ugovor između AC Milana i Emirates Airlinesa uspostavljen je 2010. i obnovljen 2020. Prema izvorima, aranžman, koji je bio jedan od najvećih sponzorskih ugovora u istoriji italijanskog fudbala, vredio je oko 18 miliona eura po sezoni, što ga čini jedan od najskupljih te vrste, i obnovljen je na 35 miliona eura po sezoni.
Prema pravilima sporazuma, Emirates Airlines je bio zvanični sponzor AC Milana, a logo avio-kompanije se mogao vidjeti na prednjoj strani dresova tima. Emirates se uključio u mnoge marketinške aktivnosti sa klubom, uključujući događaje navijača, nastupe igrača i kampanje na društvenim mrežama, tako da je udruženje prevazišlo obično sponzorstvo za majice.
Smatralo se da je sponzorski ugovor značajan izvor prihoda za Milan, pomažući timu da investira u nove igrače, infrastrukturu i tehnologiju. Saradnja je takođe razmatrala priliku za Emirate da prošire svoju klijentelu i razviju svoje poslovanje na međunarodnom nivou, posebno u Italiji.
Arsenal i Emirates
Emirates je Arsenalov sponzor dresova od 2006. godine, plaćajući timu oko 44 miliona dolara svake godine. Dogovor je bio od koristi i jednoj i drugoj strani, a Emirates je povećao prepoznatljivost brenda, a Arsenal je koristio profit za izgradnju novog stadiona i ulaganje u igrače postao jedan od najdužih sponzora u engleskom sportu. Prema novom sporazumu, potpisanom 2018. godine, Emirates će produžiti ugovor do 2023-24.
Emirates je Arsenalov sponzor dresova, a njegov logo je istaknut na dresovima tima. Emirates je Arsenalov zvanični avio-partner i stvara jedinstvena iskustva navijača i aranžmane za putovanja za tim i navijače. Arsenalov sponzorski ugovor za majice, od preko 200 miliona funti, jedan je od najprofitabilnijih na svijetu. Saradnja takođe finansira Arsenalov tim, objekte i globalni komercijalni domet.
Emirates je takođe postao prepoznatljiv brend i Arsenal je uspio da privuče vrhunske igrače i takmiči se u Premijer ligi i Evropi.
Real Madrid i Adidas
Adidas i Real Madrid su partneri od 1998. godine, a godišnji ugovor vrijedi oko 113 miliona dolara. Real Madrid je osvojio više trofeja dok je nosio Adidas dres. Ugovor je nedavno obnovljen 2019. Adidas je zvanični snabijevač Real Madrida dresovima, što znači da njemačka kompanija za sportsku odijeću dizajnira i pravi dresove i opremu za trening tima.
Sponzorski ugovor vrijedan oko 1,1 milijardu eura tokom 10 godina, što ga čini jednim od najunosnijih ugovora o majicama u cijelom fudbalu. Partnerstvo Real Madrida sa Adidasom je takođe jedno od najdugovječnijih i najuspiješnijih u istoriji sportskog sponzorstva. I Real Madrid i Adidas su mnogo izvukli iz partnerstva.
Adidas takođe blisko sarađuje sa Real Madridom na kreiranju novih tehnologija za trening i performanse. Ovo je pored pravljenja visokokvalitetnih kompleta i robe za tim. Ovo je pomoglo Real Madridu da ostane jedan od najuspiješnijih fudbalskih timova na svijetu, kako na terenu tako i van njega.
Mančester junajted i Nike
Mančester junajted i Najk su imali legendarni sponzorski ugovor. Jedna od najdugovječnijih industrijskih kolaboracija, prvi ugovor je bio 2002. godine i nekoliko puta je obnavljan. Nike je obezbeđivao dresove Mančester junajteda za 100 miliona dolara godišnje.
Svijest o Nike-ovom brendu se proširila, dok su tim i infrastruktura Mančester junajteda poboljšani zahvaljujući dogovoru. Oprema Mančester junajteda, posebno finalna oprema Lige šampiona 2008, postala je ikona.
Plavo-crni kamuflažni uzorak gostujućeg dresa 2012/13 bio je jedan od najinvjentivnijih fudbalskih kompleta u partnerstvu. Mančester junajted i Najk objavili su ograničeno izdanje kompleta inspirisanog 1990-im u znak sjećanja na 20. godišnjicu svoje trostruke pobjede u sezoni 2014.
Najsavremeniji dizajn i vrhunski materijali Nikea učinili su dres Mančester junajteda svjetskim hitom. Partnerstvo je takođe proizvelo mnoge cipele, opremu za trening i dodatnu opremu brenda Mančester junajted.
Mančester junajted je takođe prešao sa Nike-a na Adidas 2020. godine. Uprkos tome, Nike saradnja Mančester junajteda je jedna od najuspiješnijih u fudbalu.
E ovo su ugovori.
Mislis? 😂😂😂
Uz ovakve timove i idu ovako jaki ugovori.
Bgm Adidas je od Real Madrida dobro profitirao…osvojili su masu trofeja !
Tako je….👏👍
Najvaznije je da se saradnja isplati …
Qatar najjaci💪
O kojim ciframa se ovdje radi🙄🙄
A bgm svi oni imaju koristi…sve jaki klubovi.
A bgm svi oni imaju koristi …ovo su sve jaki klubovi.
ma siti odje najbolje prolazi
dje su sejkovi tu je i lova 🙂
Treba imati dobrog sponzora, pa i ugovor je dobar.
Novac koji nasi sportisti nikada nece vidjeti. Samo ako odu odavde..
Vrtoglavooo
Ovo je i očekivano, lova, lova…