Top 10 najvećih brendova sportske odjeće na svijetu (1. DIO)
Sportski brendovi ili tačnije brendovi sportske odjeće cvjetaju već duže vrijeme. Sve više ljudi širom svijeta pridružuje se trendu većeg vježbanja i sporta u svakodnevnom životu.
Neiznenađujući razvoj događaja s obzirom na aktivan životni stil pokazao se korisnim za vaše zdravlje i očekivani životni vijek. Da biste vježbali, potrebna vam je odgovarajuća oprema koja će vas podržati tokom redovne doze sportskih aktivnosti i učiniti da se osjećate što ugodnije.
Uzmite sve ove činjenice zajedno i nećete se iznenaditi da je globalni sportski brend neprekidno rastao tokom poslednjih nekoliko decenija i sada zajedno generiše više od 100 milijardi dolara prihoda. Ali koji su od ovih sportskih brendova odjeće najveći? Postoje posebno dva brenda sportske odjeće koji dominiraju tržištem već oko tri decenije. I dok su ova dva brenda i dalje u prednosti u vođstvu, postoji popriličan broj sportskih brendova koji su se pojavili prilično nedavno i sada su takođe dio svjetskih 10 najboljih.
1. Nike
- Svjetska prodaja sportske odjeće: 39,1 milijarde dolara
- Glavni sportski proizvod: Patike
- Osnovano: 1964
- Sjedište: Beaverton, Oregon, SAD
- Vlasništvo: Nike, Inc.
Nike je i dalje na svijetu. Sa prihodom od blizu 40 milijardi američkih dolara, američka kompanija sa sjedištem u Oregonu bila je i još uvijek je prilično udobno vodeća na globalnom tržištu sportske odjeće. Patike i dalje predstavljaju glavnu liniju proizvoda kompanije Nike, ali u ovom trenutku nisu jedine.
2. Adidas
- Svjetska prodaja sportske odjeće: 25,6 milijardi dolara
- Glavni sportski proizvod: Patike
- Osnovano: 1949
- Sjedište: Herzogenaurach, Bavarska, Nemačka
- Vlasnik: Adidas AG
Drugi gigant na globalnom tržištu sportske odjeće je Adidas, kompanija koju je osnovao Adolf Dassler (otuda i ime). Poput lučnog konkurenta Nike i njemačka korporacija uglavnom proizvodi patike za sve vrste sportskih aktivnosti, ali je u ovom trenutku takođe opštiji sportski brend i aktivan u mnogim drugim poljima svijeta sporta i svakodnevnog načina života.
3. Puma
- Svjetska prodaja sportske odjeće: 5,7 milijardi dolara
- Glavni sportski proizvod: Patike
- Osnovano: 1948
- Sjedište: Herzogenaurach, Bavarska, Njemačka
- Vlasnik: Puma SE
Pumu je osnovao Rudolf Dassler, brat osnivača Adidasa Adolfa Dasslera. Braća su prvobitno osnovala i vodila svoju kompaniju. Nakon velike svađe, tada su odlučili da se raziđu i svaki je osnovao svoju kompaniju. Puma ima sjedište u istom malom bavarskom gradu kao i Adidas. Iako je daleko manja od njihove bratske kompanije, oni i dalje zauzimaju snažno treće mjesto na globalnom tržištu sportske odjeće.
4. Under Armour
- Svjetska prodaja sportske odjeće: 5,2 milijarde dolara
- Glavni sportski proizvod: Patike
- Osnovano: 1996
- Sjedište u: Baltimore, Mariland, SAD
- Vlasnik: Under Armour, Inc.
Poput prva tri sportska brenda, Under Armour uglavnom ali ne isključivo, nudi patike. Američka kompanija je prilično nova, osnovana je tek sredinom 90-ih. Ali brend sportske odjeće sa sjedištem u Baltimoru bio je prilično ambiciozan i brzo raste u svijetu obuće i sportske odjeće.
5. New Balance
- Svetska prodaja sportske odjeće: 4,1 milijardu dolara
- Glavni sportski proizvod: Patike
- Osnovano: 1906
- Sjedište: Boston, Massachusetts, SAD
- Vlasnik: New Balance, Inc.
Top 5 na tržištu sportskih brendova zaokružila je još jedna kompanija koja se uglavnom fokusira na obuću. Prvobitno osnovan 1906. godine kao proizvođač nosača luka, New Balance sada prodaje sopstvenu obuću (zajedno sa ostalom odjećom za sportski način života).