Formula 1: Najduži intervali između trka za Veliku nagradu za F1 konstruktorske timove

Foto: Twitter/ Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team
Mnogi od ovih konstruktora su imali različite uloge u Formuli 1.
kao sport ima slavnu istoriju koja se proteže decenijama, prikazujući neke od najboljih timova i sportista u automobilskim trkama. I iako se timovi u ovom sportu danas utrkuju već duže vrijeme, nekoliko timova je iskusilo značajne razlike između svojih nastupa na trkačkoj stazi. Sada, hajde da istražimo timove sa najdužim intervalima između dvije Grand Prik trke.
6. BMV: 19 godina
Iako se BMV danas ne takmiči u ovom sportu, njegovo učešće u Formuli 1 obelježili su i trijumfi i suše. Nakon što je napustio sport 1987. godine, njemački proizvođač je napravio 19-godišnju pauzu i vratio se 2006. nakon što je preuzeo tim Zauber. Njihov povratak je bio ispunjen velikim očekivanjima, a svoj takmičarski duh pokazali su tako što su završili na petom mjestu u šampionatu konstruktora.
Međutim, BMV se povukao krajem 2009. tokom globalnog finansijskog kraha i od tada se više nije vratio trkama za Veliku nagradu. Umjesto toga, fokusirali su se na šampionate kao što su Formula E i Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti.
5. Lotus: 20 godina
Nije tajna da je Lotus imao sjajnu karijeru u F1, osvojivši 7 konstruktorskih šampionata 1960-ih i 70-ih godina. Međutim, zbog finansijskih problema, tim se povukao iz sporta 1994. godine, a natpisna pločica Lotusa ostala je neaktivna do 2010. godine kada se tim ponovo pojavio kao Lotus Racing.
Uprkos raznim iteracijama i promjenama vlasništva, njihov povratak na Veliku nagradu Australije 2015. ponovo je zapalio duh Lotusa u Formuli 1.
4. Alfa Romeo: 33 godine
Alfa Romeo je duboko isprepleten sa istorijom motosporta, dijelimično zahvaljujući ranim trijumfima kompanije u Targa Florio, Mille Miglia i Le Mans. Međutim, nakon učešća i dominacije u prve dvije sezone Formule 1 1950. i 1951. godine, osvajanja šampionata vozača sa Ninom Farinom i Huanom Manuelom Fanđom respektivno, tim je napravio pauzu posle Velike nagrade Australije.
Tek 2019. godine Alfa Romeo se vratio na mrežu, formirajući partnerstvo sa Sauber Motorsportom. Ova saradnja udahnula je novi život Alfa Romeo Racing timu, oživljavajući prisustvo legendarnog brenda u Formuli 1.
3. Honda: 39 godina
Hondino putovanje se proteže nekoliko decenija kada je prvi put ušla u Formulu 1 kao konstruktor 1964. godine, sa sopstvenom šasijom i motorom. Iako je tim uživao u izvijesnom uspjehu u sportu, pobjedivši u svojoj prvoj trci 1965. sa Ričijem Ginterom na Velikoj nagradi Meksika, a drugu 1967. sa Džonom Surtisom na Velikoj nagradi Italije, tim se povukao iz Formule 1 posle 1968., nakon raspada.
Međutim, tim se vratio 2006. godine, udruživši se sa British American Racing (BAR) kako bi uspostavio Honda Racing F1 tim. Uprkos problemima sa pouzdanošću na startu, uspjeli su da obezbijede jednu pobjedu sa Batonom na Velikoj nagradi Mađarske.

Izvor slike: Twitter
2. Mercedes: 55 godina
Iako je Mercedesova dominacija u turbo-hibridnoj eri bila ništa drugo do izuzetna osvajanjem mnogih šampionata, njihova dominantna era 1954. i 1955. bila je podjednako izuzetna, osvojivši devet od 12 trka i oba vozača šampionata sa Huanom Manuelom Fangiom. Međutim, nakon sezone 1955, tim se povukao iz sporta nakon katastrofe u Le Manu, koja je odnijela živote preko 80 ljudi.
Mercedes se zatim vratio kao puni konstruktor 2010. godine, preuzimajući tim Bravn GP koji je osvojio oba šampionata 2009. Ovo je označilo početak nove ere za Srebrne strijele, što je dovelo do uspjeha bez presedana.
1.Aston Martin: 61 godina
Aston Martin je prvi put ušao u F1 1959. godine, ali se takmičio u samo pet trka prije nego što se povukao iz sporta 1960. zbog nedostatka konkurentnosti i finansijskih ograničenja. Međutim, tim se vratio 2021. godine rebrendiranjem tima Racing Point, oživljavajući tako kultno britansko trkačko nasleđe povezano sa imenom Aston Martin.
Aston Martin je domaci tu, naravno Mercedes odmah posle..