U prvom dijelu smo pregledali 5 najboljih eSports igara za 2020. godinu. Među njima su se našle NBA 2K, Overwatch, Call of Duty

Danas ćemo pregledati i ostalih 5 eSports igara koje su preostale.

5. Hearthstone

Hearthstone je besplatna kolekcionarska kartaška igra koju je razvio Blizzard i koja je prvi put objavljena 2014. Igra se sastoji od dva igrača koji imaju 30 špilova i jednog heroja. Cilj igre je uništiti karte druge osobe i na kraju uništiti njihovog heroja da bi pobijedio u igri. Igra je jedna od najpopularnijih igara na cijelom svijetu, sa bazom igrača koja je dostigla 100 miliona igrača u 2018. Karte i likovi u Hearthstone-u zasnovani su na prvoj seriji video-igara Blizzard-a, World of Warcraft.

Konkurentski Hearthstone započeo je odmah nakon objavljivanja 2014. godine i imao je nagradni fond od 250.000 USD u prvoj godini. Takmičenje je bilo ograničeno na Aziju i Evropu, ali se brzo povećalo na međunarodni nivo zbog popularnosti igre. U 2019. godini prosječan broj gledalaca na turniru Hearthstone kretao se od 50 000 do 150 000, sa 276 hiljada gledalaca kao vrhunac na svjetskom prvenstvu Hearthstone 2019. U 2020. godini održan je samo jedan veliki turnir za Hearthstone zbog pandemije Koronavirusa. Prosječna gledanost manjih Hearthstone turnira kreće se između 10 i 15 hiljada gledalaca, a mnogi igrači igraju tu igru.

  • Nagradni fond 2020: 4.000.000 USD
  • Prosječan broj gledalaca 2019: 70 – 100 hiljada

Hearthstone
Izvor: Facebook – Hearthstone

4. Dota 2

Dota 2 je igra za više igrača za mrežnu borbenu arenu (MOBA) koju je razvio Valve, a objavljena je 2013. Zasnovana je na originalnoj igri DotA koja je objavljena 2003. U igri se dva tima od pet igrača takmiče za unište veliku strukturu koju brani protivnički tim poznat pod nazivom „Drevni“, dok brane svoju. Svaki igrač ima drugačiji karakter koji ima posebnu sposobnost koja se naziva heroj.

Dota 2 ima jednu od najjačih i dobro podržanih eSports scena za bilo koju kreiranu igru. Valve je stvorio profesionalnu ligu, nazvanu Dota Pro Circuit, gde se timovi takmiče u osvajanju bodova da bi se kvalifikovali za The International, koji je Dota premijerni turnir koji se održava godišnje. Nagradni fond za The International se neprekidno povećavao od početka 2013. godine i dostigao je ukupno 34 miliona dolara u 2019. Ovo je najveća nagrada u istoriji eSporta i glavni je razlog zašto se Dota smatra jednim od najboljih eSports-a na svijetu.

Uprkos ogromnom nagradnom fondu za The International, ukupni nagradni fond za Dota još uvek nije na nivou kao nekoliko drugih igara više na ovoj listi. Nedostatak turnira šteti Doti u cjelini, ali čini International jednim od najočekivanijih turnira u eSportu svake godine.

  • Nagradni fond 2020: 4.000.000 USD
  • Prosječan broj gledalaca 2019: 70 – 100 hiljada

dota 2ssss
Izvor: Facebook – Dota 2

3. Fortnite

Fortnite se pojavio na sceni 2017. godine kao besplatna borbena igra sa crtanim grafikama i brzim igrama koju je razvio Epic Games. Jedinstvena mehanika Fortnite-a u odnosu na druge igre borbenih kraljeva je da igrači mogu da sakupljaju materijale za izgradnju struktura u bilo kojoj situaciji. To omogućava igračima da prežive u otvorenim djelovima karte i da se bore u bilo kom trenutku. Brza i čudna mehanika igre brzo je dovela do uspjeha Fortnite-a i brzo je postala najpopularnija igra na svijetu u 2018. Fortnite je i dalje najpopularnija igra na svijetu do ovog trenutka u 2020. godini i uspijeva takmičarska scena.

Takmičarski Fortnite počeo je krajem ljeta 2018. godine, a Epic Games su organizovali turnirsku seriju pod nazivom Letnji i jesenji okršaj. Ukupan nagradni fond turnira iznosio je 2,6 miliona dolara, najveći iznos za početni turnir bilo kog eSporta. Početkom 2019. godine Fortnite je najavio Svjetski kup u julu 2019. godine i održao otvorene kvalifikacije za svjetski kup na mreži. 40 miliona ljudi širom svijeta takmičilo se u događaju, pokušavajući da se plasira na turnir vredan 3 miliona dolara, što je rekordan iznos za takmičarski događaj u video igrama.

Fortnite i dalje prednjači u pogledu nagradnih fondova i broja igrača. Već su izdali 7 miliona dolara na turnirima i najavili buduće turnire. Fortnite je 2019. godine izdao nešto ispod 65 miliona dolara ukupnog novčanog dobitka i najverovatnije će biti blizu tog iznosa na kraju 2020. godine.

Uprkos tome što ima najveću bazu igrača i nagradne fondove, Fortnite se nalazi na 3. mjestu jer prosječno gledalaca gleda manje na glavne događaje od prva dva eSporta i nema isti elitni nivo takmičenja kao drugi vodeći eSports. Da biste osvojili veliki turnir u Fortnite-u, morate biti izuzetno srećni kao i jedan od najboljih igrača. Zona se nasumično kreće po mapi svake igre, a ako igrač ima više zona koje mu favorizuju i ne čine ga da se kreće daleko u ključnim trenucima, veća je vjerovatnoća da će se bolje plasirati u igri i bolje na turniru.

  • Nagradni fond 2020: 7 000 000 $ do sada
  • Prosječni broj gledalaca 2019: 150.000 do 200.000

fortnite22
Izvor: Facebook – Fortnite

2. Counter-Strike: Global Offensive

Counter-Strike: Global Offensive (CSGO) je pucač iz prvog lica koji je razvio Valve i objavio 2012. To je igra 5 na 5 u kojoj napadački tim, nazvan Teroristi, pokušava da postavi bombu na jednu od dvije veb lokacije, a odbrambeni tim zvan Kontra-teroristi pokušava da ih zaustavi. Counter-Strike postoji od 2000. godine, što ga čini najstarijim eSportom koji postoji.

CSGO ima masivnu bazu obožavalaca koja prosječno gleda preko 100.000 gledalaca svakog dana tokom profesionalne lige i može dostići preko milion za veliki turnir. Counter-Strike ima najveću namensku bazu obožavalaca, možda izvan Fortnite-a, a čak se i povremeni CSGO igrač i dalje priprema da posmatra konkurentsku stranu. CSGO je strijelac koji najviše nagrađuje cilj i inteligenciju, i to je jedan od glavnih razloga zašto je popularan. Takođe, Valve sjajno radi na promociji igre i nagrađivanju gledalaca podstičući ljude da gledaju.

Konkurentni Counter-Strike postoji već dvije decenije i vjerovatno je u svojoj najjačoj tački ikada. Nagradni fond za 2019. godinu iznosio je 21,8 miliona dolara i to je druga igrana igra na PC-u, iza League of Legends. Do sada u 2020. godini, ESL, glavna liga u CSGO-u, objavio je da je gledanost u 2020. godini porasla za 215,5% u odnosu na 10. sezonu 2019. godine.

  • Nagradni fond 20202: 20.000.000 USD (predviđeno)
  • Prosječan broj gledalaca 2019: 200 hiljada

CSGO

1. League of Legends

Na vrhu liste imamo League of Legends (LoL) koju su Riot Games napravili 2009. Liga je igra za više igrača za mrežne borbene arene (MOBA), slična Doti 2. Svaki tim ima 5 igrača koji igraju drugog šampiona , koji ima određene jedinstvene sposobnosti. Svaki šampion započinje slabo i povećava snagu kako igra odmiče. Cilj igre je uništiti Nekus drugog tima ili bazu kuće, istovremeno štiteći svoj.

League of Legends je igrana igra na PC-u, sa preko 100 miliona aktivnih igrača u 2020. League je izuzetno popularan na međunarodnom nivou, a ta popularnost se prenosi i na konkurentsku stranu. Liga prednjači u pogledu gledanosti i većinom je bila u prethodnoj deceniji. Igra je najpopularnija na svijetu od izlaska i tako ostaje do danas.

League of Legends je prošle godine postavio rekord u broju gledalaca eSports događaja i ima najveći prosjek gledalaca bilo kog eSporta. Više ljudi se podmeće da gleda League of Legends nego bilo koja druga igra ikada i ima najviše igrača koji to podržavaju.

  • Nagradni fond 2020: 9.000.000 USD
  • Prosječan broj gledalaca 2019: 170 – 250 hiljada

lol
Izvor: Facebook – League of Legends


There is no ads to display, Please add some